قوانین و شرایط

الف) تعهدات شرکت

1- شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و با نظارت ها و به روزرسانی ها در این زمینه تلاش خواهد کرد. همچنین واحدهای پشتیبانی و رضایت مشتریان نیز تمام تلاش خود را برای رضایت کاربران انجام خواهند داد. 

2- پین تاکسی تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد. 

3- شرکت متعهد است تمامی اطلاعات کاربران را محافظت کرده و اجازه دسترسی به آنها را به اشخاص ثالث ندهد مگر طبق دستور مراجع ذی صلاح. تبصره 1: پین تاکسی ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط با پین تاکسی کاربران این حق را به پین تاکسی می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین پین تاکسی مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند. تبصره 2: پین تاکسی به راننده و مسافر در هر سفر اجازه دسترسی به شماره های همراه را برای پیدا کردن موقعیت دقیق یکدیگر و یا اعلام جاماندن وسایل مسافر در خودرو میدهد. 

4- شرکت تعهد دارد تمامی آموزش‏های لازم جهت استفاده از خدمات پین تاکسی را به صورت رایگان به کاربران ارائه دهد. 

5- در مواردی که هزینه سفر (کرایه) به صورت آن لاین پرداخت می شود، شرکت متعهد است پس از کسر مبلغ متعلق به خود مابقی آن را به حساب شبای معرفی شده از سوی کاربر واریز نماید. 

6- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث – که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد – نخواهد داشت. 

7- شرکت موظف است هزینه هر سفر را پیش از انجام سفر محاسبه و به مسافر و راننده اعلام کند.

ب) تعهدات کاربران

1- برای بهره بردن از خدمات پین تاکسی لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در پین تاکسی بسازد. کاربران باید بیش از ۱۸ سال سن و اهلیت قانونی داشته باشند و نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار پین تاکسی به صورت صحیح و به روز ثبت کنند. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مسافر در پین تاکسی داشته باشد. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در پین تاکسی یا سایر خدمات مربوط به پین تاکسی انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. 

2- پین تاکسی خدمات حمل و نقل شهری ارائه نمیدهد بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که موجب سهولت ارتباط بین مسافران و رانندگان جهت انجام یک سفر می‌شود. در سرویس پین تاکسی راننده مختار است یک درخواست سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین مسافر مختار است پس از ارسال درخواست، سفر را انجام دهد یا خیر. هر سفری که در قالب این برنامه‌ صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین راننده و مسافر است و پین تاکسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان مسافران و رانندگان در هر سفر مهیا می‌‌کند. تأکید می‌‌شود که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی – اعم از حقوقی و کیفری – در قبال اتفاقات حین سفر در مقابل کاربران – اعم از مسافران و رانندگان – و اشخاص ثالث نخواهد داشت. 

3- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف پین تاکسی به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است. 

4- برای استفاده از خدمات پین تاکسی نیاز به اتصال به اینترنت می‎‌باشد. هزینه و چگونگی تامین این نیاز بر عهده کاربر است و شرکت تعهدی در قبال این موضوع ندارد. 

5- کاربر قبول می‌کند که در هر سفر حداکثر تعداد مسافران 4 نفر می‌باشد. با استفاده از سرویس پین تاکسی کاربر می‌پذیرد که از پین تاکسی برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در خودرو همراه داشته باشد. کاربر مسافر متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، موضوع را قبل از توافق بر سفر به کاربر راننده اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطه مبدا، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر مسافر است. 

6- اگر شرکت در هر زمان از کاربر درخواست احراز هویت کرد و کاربر نتوانست اطلاعات کافی بدهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند. 

7- کاربر می‌پذیرد که هزینه سفر توسط برنامه پین تاکسی محاسبه شده، موظف به پرداخت آن است و حق هیچ گونه اعتراضی نسبت به قیمت‌های تعیین شده را ندارد. همچنین به شرکت اجازه می‌دهد در صورت هرگونه تغییر در شرایط سفر، مطابق با قوانینش اقدام به قیمت گذاری جدید کند. علاوه بر این شرکت میتواند با توجه به نوع، زمان و مکان سرویس هزینه سفر را تغییر دهد. 

8- پین تاکسی ممکن است برای ارتباط با کاربران از ارسال پیامک استفاده کند. کاربر میتواند درخواست قطع این پیامها را بدهد اما مسئولیت همه عواقب آن را به عهده می‌گیرد. 

9- پین تاکسی برای کاربران پرداخت نقدی و اینترنتی را در نظر گرفته است. در حالت اول مسافر هزینه سفر را به صورت نقدی به راننده پرداخت می‌کند که در این حالت شرکت مبلغ متعلق به خودش را از حساب کاربری راننده کسر می‌کند. در حالت دوم مسافر می‌تواند از طریق برنامه پین تاکسی با پرداخت اینترنتی اعتبار خودش را افزایش داده و از آن برای پرداخت هزینه سفرش استفاده کند. کاربر می‌پذیرد اعتبار حسابش فقط برای استفاده از خدمات پین تاکسی قابل استفاده است و نمی‌تواند تقاضای استرداد آن به صورت وجه نقد را نماید. همچنین کاربر می‌پذیرد در صورت وقوع هر گونه مشکل احتمالی در نرم‌افزار پین تاکسی باید هزینه سفرش را با هماهنگی با شرکت پرداخت کند. 

10- کاربر مسافر می‌پذیرد مسئولیت تأمین کلیه هزینه‌های تعمیر، شست و شو و … که در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی به کاربر راننده تحمیل می‌شود، به عهده اوست. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار حساب کاربری مسافر کسر و یا از وی وصول کند. 

11- پین تاکسی ممکن است تخفیف‌ها و هدیه‌هایی را به کاربران به صورت‌های مختلف از جمله کدهایی برای استفاده در داخل اپلیکیشن ارائه کند.کاربر اجازه فروش، انتقال و یا انتشار عمومی این کدها را ندارد. همچنین این حق برای شرکت محفوظ می‌ماند که درصد تأثیر یا مبلغ این تخفیف‌ها را حتی پس از انتشار کاهش داده و یا حتی در صورت لزوم آن‌ها را باطل نماید. به علاوه اگر شرکت تشخیص دهد این تخفیف‌ها در اثر خطای فنی، تخلف یا به صورت غیر قانونی به اعتبار کاربر افزوده شده، می‌تواند اعتبار ذکر شده را حذف کند. 

12- کاربران تنها اجازه‌ی استفاده‌ی محدود و غیرانحصاری از خدمات پین تاکسی را دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای پین تاکسی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و … را به آن‌ها اعطا نماید. همچنین کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از پین تاکسی به صورتی که صدمه‌ای به آن یا شرکایش وارد شود استفاده نکنند. هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار پین تاکسی شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و پین تاکسی حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت. 

13- کاربران اجازه تغییر، بازتولید، بازنویسی و یا مشابه‌سازی نرم‌افزارهای پین تاکسی را ندارند. همچنین حق ندارند برای دسترسی غیرقانونی به بخش های مختلف سرویس پین تاکسی تلاشی انجام دهند. 

14- کاربران متعهد می‌شوند از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس پین تاکسی از رانندگان یا مسافران به دست آورده‌اند، فقط در طول سفر و در مواقع ضروری و مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. بدیهی است به هیچ عنوان اجازه ذخیره کردن اطلاعات در تلفن همراه و هیچ گونه استفاده دیگری را ندارند. 

15- کاربران متعهد می‌شوند کلیه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی واجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله حجاب مناسب را هنگام استفاده از پین تاکسی رعایت کنند. مسئولیت همه اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و پین تاکسی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود بعمل آورد. 

16- کاربر مسافر اگر پس از ارسال درخواست سفر و پذیرش درخواست توسط یک راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا سفر در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر راننده اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان مبدا سفر حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات پین تاکسی که منجر به خدشه‌دار شدن شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند. 

17- کاربر مسافر متعهد می‌شود هیچ گونه بار غیر مجاز از جمله مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و … همراه نداشته باشد و وسایل همراهش متعارف محسوب شده و متناسب با شرایط خودرو باشد. 

18- انتقال بار و کالا بدون حضور مسافر (مالک کالا) توسط کاربر پین تاکسی ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و پین تاکسی حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند. 

19- در صورتی که یک فرد با مشخصات هویتی معین هم‌زمان به‌عنوان مسافر برای یک سفر درخواست ارسال و همان فرد این درخواست را به‌عنوان راننده قبول کند، عمل مزبور تقلب قلمداد می‌‌شود و شرکت مجاز خواهد بود بنا به تشخیص خود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نخواهد بود. در صورتی که که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام به اعمال مشابه کنند یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدین‌وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهند بود. 

20- کاربران راننده می‌پذیرند مسئولیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ سلامت خودرو بر عهده آنان است. 

21- کاربر راننده متعهد است ظرف ۲۰ روز از تاریخ امضای قرارداد، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد خویش را از مراجعه مربوطه اخذ و آن را به شرکت ارائه نماید. بدیهی است مسوؤلیت اصالت و صحت اطلاعات مندرج در گواهی های مربوطه به عهده کاربر می باشد. 

22- اگر پین تاکسی به هر دلیل تشخیص دهد حضور یک کاربر (راننده یا مسافر) می‌تواند برای شرکت یا سایر مسافران یا رانندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس پین تاکسی را دارد. 

23- کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به پین تاکسی، از طریق سیستم رایانه‌ای پین تاکسی بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند. 

24- اگر پین تاکسی با مشارکت شرکت دیگری خدماتی ارائه کرد کاربران قبول می‌کنند که پین تاکسی مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

ارسال یک پیام